بیت کوین - Bitcoin

روش های کسب درآمد با ارز دیجیتالی بیت کوین

۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

نهاد دولتی آمریکا مدعی شد: ایران از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند !

شبکه اجرایی جرایم مالی (Fincen) به نهادهای مالی آمریکا هشدار داده که ایران درصدد خنثی‌سازی تحریم‌های مالی آمریکا با استفاده از ارزهای دیجیتال است.

در سند منتشر شده از سوی این سازمان، به چالش‌های موجود درباره صرافی‌های همتابه‌همتا اشاره و از طرفی نیز بانک‌ها به نظارت بر روی تراکنش‌های مرتبط با کشور ایران در دفتر کل بلاک چین تشویق شده‌اند.

این اقدام هشدارآمیز از جانب سازمان آمریکایی Fincen که در قالب ادوایزری منتشر شده، برای گوشزد به بانک‌های آمریکایی و دیگر بازیگران اقتصادی نظیر صرافی‌های ارز دیجیتال جهت تشخیص «تراکنش‌های غیرقانونی بالقوه مربوط به ایران» بوده است.

یک بخش مفصل از سند مربوطه به ارزهای دیجیتال پرداخته و همینطور تخمین زده شده که از سال ۲۰۱۳ تاکنون تراکنش‌های بیت کوین انجام شده در ایران سالانه نزدیک به ۳٫۸ میلیون دلار ارزش داشته است.

همچنین Fincen این موضوع را مدنظر قرار داده که با وجود کاربرد نسبتاً کم ارزهای دیجیتال در ایران، از آن‌ها به عنوان یک سیستم جدید پرداخت که امکان دور زدن تحریم‌ها را برای افراد و موسسات فراهم می‌سازد، استفاده می‌شود.

در حالی که بانک مرکزی ایران استفاده از ارزهای دیجیتال را برای موسسات مالی داخلی ممنوع کرده، طبق گزارشات Fincen افراد و کسب‌وکارهای مختلف در ایران هنوز هم به صرافی‌های همتابه‌‌همتا و پلتفرم‌های ارز دیجیتال که چه در داخل کشور و چه در صرافی‌های ارز دیجیتال خارج از کشور واقع شده‌اند، امکان دسترسی دارند.

این سازمان در سند منتشر شده اظهار داشته که مبادله‌کنندگان همتابه‌همتا در ارزهای دیجیتال ابزار محکمی جهت دور زدن تحریم‌های اقتصادی ایران تلقی می‌شوند. این اشخاص حقیقی به عنوان افرادی که امکان خرید، فروش و مبادله ارزهای دیجیتال را چه به صورت رو در رو و چه از طریق وبسایت‌ها دارند، تعریف می‌شوند.

نهاد دولتی آمریکا مدعی شد: ایران از ارزهای دیجیتال برای دور زدن تحریم‌ها استفاده می‌کند !

همچنین از دیدگاه شبکه اجرایی جرایم مالی، مبادله‌کنندگان همتابه‌همتا بدون مشخص شدن هویتشان از مناطق تحت تحریم‌ نیز قادر به استفاده از خدمات مالی هستند.

در سند منتشر شده از سوی این سازمان بیان شده که مبادله‌کنندگان همتابه‌همتا می‌توانند بدون نیاز به احراز هویت از مناطقی که برخی کسب‌وکارها در آن تحریم است، به فعالیت بپردازند. همچنین این امر در مناطقی نظیر ایران که دسترسی به ارزهای دیجیتال دشوار است، می‌تواند با هدف دور زدن تحریم‌ها و محدودیت‌های اعمال شده توسط برخی صرافی‌های ارز دیجیتال و کسب‌وکار‌های خارجی صورت پذیرد.

همچنین بخوانید: کمک‌های بیت کوین به کم اثر کردن تحریم‌ها چه می‌تواند باشد؟

همچنین شبکه اجرایی جرایم مالی این مورد را به موسسات مالی آمریکا هشدار داده که طبیعت بازار ارزهای دیجیتال «شدیداً پویا» است.

ممکن است کسب‌وکارهای جدید مرتبط با ارزهای دیجیتال بدون اطلاع قبلی از شرایطی که توضیح داده شد در ایران به فعالیت داشته باشند. موسسات باید بازبینی دفاتر کل بلاک چین را برای فعالیت‌هایی که از ایران نشأت گرفته یا در این کشور اجرا شده در نظر داشته باشند.

این سازمان موسسات را برای استفاده از فناوری‌هایی جهت نظارت بر بلاک چین‌های عمومی و تراکنش‌های همتابه‌همتا ملزم کرده است. از جمله این موارد می‌توان به رهگیری تراکنش‌ها از حساب‌ها یا مکان‌های گوناگون و مرتبط با صرافی‌های ارز دیجیتال می‌باشد.

علاوه بر این، سازمان مذکور لزوم پاسخگویی به سوالات متداول درباره ارزهای دیجیتال و تحریم‌‌های بین‌المللی که در اوایل سال جاری توسط دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی منتشر شد را به موسسات و اشخاص حقوقی در ایالات متحده یادآور شد.

سازمان Fincen در این باره اعلام داشت:

موسسات مالی و سرویس‌دهندگان ارزهای دیجیتال که ملزم به قانون رازداری بانکی و متعهد به تحریم‌های آمریکا هستند، باید از تمامی اقدامات لازم در این راستا آگاه بوده و با اجرای سیستم مناسبی جهت اجرای تحریم‌ها و الزامات ضد پولشوئی/مبارزه با تامین مالی تروریسم موافقت نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهزاد صادقی

برگزاری کلاس درس ارزهای دیجیتال و بلاک چین در دانشگاه صنعتی شریف !

به گزارش ارزدیجیتال و به نقل از راه‌ پرداخت، از ابتدای ترم تحصیلی پاییز ۹۷، درسی با عنوان «مبانی بلاکچین و رمزارز‌ها» در دانشکده‌ی مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با هدف آشنا کردن دانشجویان با مبانی نظری و عملی بلاکچین و کاربردهای آن و همچنین آماده کردن دانشجویان برای شروع پژوهش یا توسعه محصولات جدید در این زمینه، برگزار شده است.

مداح علی درباره این درس سه واحدی می‌گوید:

دوره بلاکچین، یک واحد درسی در مقطع فوق‌لیسانس و دکتری است که ارائه آن در دانشگاه صنعتی شریف تصویب شده و از اولین جلسه آن، سه هفته می‌گذرد.

به گفته مداح علی، تاکنون بیش از ۹۰ نفر در این کلاس شرکت کرده‌اند که از این تعداد، حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف و از دانشکده‌های برق، کامپیوتر و ریاضی هستند که در انتخاب واحد این ترم خود، این درس را برداشته‌اند. همچنین تعدادی از دانشجویان دوره لیسانس این دانشگاه نیز در این درس شرکت کرده‌اند و حدود ۴۰ نفر نیز به‌صورت مستمع آزاد در این کلاس شرکت می‌کنند.

او درباره تعداد جلسه‌های این درس گفت:

درس مبانی بلاک چین و ارزهای دیجیتال، درس رسمی دانشگاه است و در ۳۰ جلسه ارائه می‌شود و تاکنون شش جلسه از آن گذشته است.

مداح علی در خصوص هدف از ارائه این درس توضیح داد:

هدف از این درس، ارائه مبانی علمی فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال است. در کل ۱۱ فصل در این واحد درسی ارائه می‌شود که به‌صورت مفصل مبانی بلاک چین و ارزهای دیجیتال را تدریس می‌کنیم و شامل هم تمرین‌های عملی و هم تمرین‌های تئوری است. تاکنون نیز بحث‌های کریپتوگرافی (رمزنگاری) و معرفی ارزهای دیجیتال را درس داده‌ایم و مبانی سیستم‌های توزیع شده را در جلسه‌های آینده تدریس می‌کنیم. سپس مبانی بلاک چین را درس می‌دهیم که قسمتی از آن درباره بیت‌کوین و اتریوم است. بعد از چند جلسه، از این مباحث فاصله می‌گیریم و راجع به سیستم‌های مبتنی بر بلاکچین، امنیت داده در سیستم‌های بلاکچین و اینکه چگونه می‌توان به یک سیستم بلاک چین حمله کرد و با آن مقابله کرد، صحبت خواهیم کرد. همچنین در طی این درس به بررسی انواع کوین های دیگر به جز بیت کوین و اتریوم، تفاوت های آنها با هم، نقاط ضعف و قوت هریک، و همچنین مشکلات و مسائل داغ و به روز مرتبط با تکنولوژی بلاک چین از جمله، مقیاس پذیری، امنیت و حریم خصوصی می پردازیم.

برگزاری کلاس درس ارزهای دیجیتال و بلاک چین در دانشگاه صنعتی شریف !

به گفته مداح علی چون مطالب مربوط به فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال پراکنده و بیشتر مطالب نیز به‌صورت مقاله هستند، هنوز منبع خوبی را برای تدریس پیدا نکرده‌اند. او دراین‌باره توضیح داد: «چون ما می‌خواهیم به مباحث بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده به‌صورت آکادمیک و پایه‌ای بپردازیم، هنوز منبع خوب و مشخصی را پیدا نکرده‌ایم. به همین منظور نیز بنده ۲۵ دستیار آموزشی دارم و تیم بزرگی را ایجاد کرده‌ایم که هر ۵ نفر، گزارش و مقاله‌هایی را درباره یکی از یازده فصل می‌خوانند، مطالب را خلاصه و تدوین می‌کنند و درنهایت مطالب به کمک بنده ویراستاری و تدریس می‌شود.»

به گفته مداح علی، قاعدتاً به این صورت است که زمانی که درسی در دانشگاه ارائه می‌شود، سالی یک‌بار ارائه خواهد شد؛ بنابراین سال آینده همین موقع دوره دوم این درس در دانشگاه شریف ارائه خواهد شد.

در پایان نیز مدرس این درس گفت:

با توجه به اینکه سیستم‌های مبتنی بر بلاکچین توسعه پیدا کرده‌اند، به‌احتمال‌زیاد در سال‌های آینده در کشور کاربردهای زیادی پیدا خواهد کرد و سیستم‌های کشور مبتنی بر بلاکچین خواهند شد؛ بنابراین لازم است که دانشگاه‌های ما به مبانی تکنولوژی بلاکچین به‌صورت علمی و پایه‌ای بپردازند و سطح دانشی کشور را در این زمینه بالا ببرند. در کشور دوره‌های بلاکچین زیاد برگزار می‌شود، اما این دوره‌ها بیشتر به‌صورت آموزش developing است و به این موضوع می‌پردازند که برای مثال در پلتفرم اتریوم چگونه برنامه‌ریزی انجام شود اما دوره‌ای که به مبانی پایه‌ای این موضوع بپردازد، وجود ندارد و لازم است که این خلأ را پر کنیم و علاوه بر اینکه نیروی لازم برای شرکت‌ها را از این طریق تأمین کنیم، بتوانیم تولید علم و بررسی پایه‌ها را نیز انجام دهیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهزاد صادقی

پذیرش ارزهای دیجیتال در اروپا در حال افزایش است


بنا به گزارش CNBC، ارزش کل بیت کوین خرج شده در خدمات تجاری، از ۹٫۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۳ به ۱۹۰٫۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ افزایش‌یافته است. گرچه بااین‌وجود، بازار هنوز نوپاست. طبق تحقیق انجام‌شده توسط بانک هلند در سال ۲۰۱۸، علیرغم علاقه قابل‌توجه عموم، تنها دو درصد از خرده‌فروشان آنلاین، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان شیوه پرداخت بکار گرفته‌اند.

پلتفرم پرداخت آنلاین ارزهای دیجیتال یا «The Utrust API»، بر روی پذیرش ارزهای دیجیتال در پرداخت‌ها و خرده‌فروشی آنلاین در سطح جهانی، تمرکز نموده است. همچنین این مجموعه، ابزاری چون کاهش مغایرت پرداخت آنلاین، حفاظت از معاملات جعلی، و یک ارز دیجیتال اختصاصی برای افزایش قدرت خرید را در پلتفرم خود، ارائه می‌دهد.

همچنین شرکت «Utrust»، برای غلبه بر چند بازار کوچک و سپس گسترش فعالیت‌هایش به بازارهای بزرگ‌تر، چندین قرارداد مشارکت استراتژیک را در اروپا، به امضا رسانده است. یکی از این قراردادها با شرکت «Gambio.de» که ارائه‌دهنده خدمات تجارت الکترونیک در آلمان بوده که دارای ۲۵,۰۰۰ فروشگاه آنلاین در سراسر این کشور است. برآوردهای انجام‌شده توسط Utrust نشان می‌دهد که فروشگاه‌های آنلاین زیرمجموعه Gambio، حدود ۳۰ درصد درآمد تجارت الکترونیک در آلمان را تشکیل داده و ازاین‌رو، نقطه شروع مناسبی برای گسترش به‌کل اروپا است.

پذیرش ارزهای دیجیتال در اروپا در حال افزایش است

بنابر اعلام Utrust، با این مشارکت‌ها، هزاران بازرگان می‌توانند به‌راحتی، ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک شیوه پرداخت پذیرفته و همزمان، معادل پولی ارزهای دیجیتال را در حساب بانکی خود، دریافت نمایند. مشتریان آنها نیز به یک کیف پول دیجیتال اختصاصی دسترسی خواهند داشت که امکان انجام معاملات را بدون کسر فی تراکنش، برایشان فراهم می‌کند. Utrust معتقد است که تعداد زیاد بازرگانان و صاحبین مشاغل استفاده‌کننده از این سرویس، بر نمودار استفاده پایین از ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته و می‌تواند جایگاه بسیار قابل‌توجهی را در اقتصاد ارزهای دیجیتال، فراهم سازد.

پی‌پل دنیای ارزهای دیجیتال

فلیپ کاستر، رئیس ارشد اطلاعات و بنیان‌گذار Utrust دریکی از مصاحبه‌های اخیرش اظهار داشت:

تا سه سال دیگر، قادر خواهید بود تا با ارزهای دیجیتال، از اکثر فروشندگان خرید نمایید. تا ۵ سال بعدازآن، خواهید توانست این کار را آفلاین انجام دهید. من به‌شدت معتقدم که در ده سال آینده، ارزهای دیجیتالی دولتی را از اقتصادهای کلان دنیا، خواهیم داشت.

همچنین پروتکل Utrust دارای یک سیستم حل اختلاف داخلی بوده که تصدیق‌کننده‌ها یا داوران، در صورت اختلاف بر سر وجوه استردادی بین خریداران و فروشندگان، وساطت کرده یا وجوه را در ۳۰ روز، آزاد می‌نماید.

درحالی‌که برخی از شرکت‌ها مانند BitPay، برای چالش پر کردن شکاف بین ارزهای دیجیتال و فروشندگان سنتی اقدام کرده‌اند، Utrust خود را به‌عنوان «اولین سیستم پرداخت فوری برای ارزهای دیجیتال، حفاظت از خریدار، و سیستم پرداخت با ارزهای دیجیتال و تسویه با پول رایج»، از سایر شرکت‌ها، متمایز نموده است.

Utrust باهدف تبدیل‌شدن به پی‌پل دنیای ارزهای دیجیتال، مهیا ساختن امنیت برای خریداران و فروشندگان، و بازپرداخت انجام‌شده در پرداخت‌های دیجیتالی، ایجاد رقابت خواهد کرد. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که سانجا‌کن، سرپرست سابق مشارکت‌های اروپایی شرکت eBay و مدیر بخش فروش و شریک بزرگ تجاری پی‌پل در بریتانیا، به این شرکت پیوسته است. بنا به اظهار شرکت، با افزوده شدن این نیروی جدید، از تخصص تجارت الکترونیک سنتی، برای پر کردن شکاف بین ارزهای دیجیتال و پول‌های رایج سنتی، استفاده خواهد نمود.

منبع : cryptoglobe

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهزاد صادقی

افشا شد; دانشگاه‌های بزرگ دنیا در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند !

mcmxv

در حالی که بسیاری معتقدند سال ۲۰۱۸ زمان خیلی مناسبی برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نیست، به نظر می‌رسد که دانشگاه‌های برتر جهان نظر متفاوتی دارند.

گزارش اخیر نشریه The Information نشان می‌دهد که نام‌های بزرگی مانند هاروارد، استنفورد، ام‌آی‌تی، دانشگاه کارولینای و دورتموث، در صندوق‌های ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

علاوه بر این، چند روز پیش هم گزارشی مبنی بر علاقه‌مندی دانشگاه ییل (Yale) برای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال به انتشار رسید.

بر اساس این گزارش، همه نهادهای آموزشی نامبرده، با ذخایر ارزی و موقوفه مالی خود اقدام به سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ارز دیجیتال نموده‌اند.

در ادامه گزارش عنوان شده است که این دانشگاه‌ها ده‌ها میلیون دلار در صندوق‌های سرمایه ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این اقدام شامل سرمایه گذاری در دارایی‌های واقعی ارز دیجیتال و همچنین خرید سهام شرکت‌های مرتبط با این حوزه می‌شود.

گزارش‌های بیشتر حاکی از آن است که علیرغم این سرمایه‌گذاری بزرگ، مؤسسات محدودیت بالایی در افشای فعالیت‌های خود در کلاس دارایی ارز دیجیتال دارند. با این حال، این حقیقت که برخی از مؤسسات آموزشی برجسته باوجود شرایط نزولی بازار اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند، اعتبار بیشتری برای ارزهای دیجیتال به ارمغان می‌آورد. در بخشی از این گزارش آمده است:

حرکت به سمت صندوق‌های مالی که مستقیماً بر روی سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال تمرکز دارند نشان دهنده تغییر ذهنیت سرمایه‌گذاری نسبت به این کلاس دارایی است همان‌گونه که این مؤسسات در دهه گذشته تمایل زیادی برای سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری داشتند. حمایت چنین نهادهایی می‌تواند به اعتبار ارزهای دیجیتال بیافزاید و دیدگاه بسیاری از سرمایه‌گذاران نهادی که همچنان بر پرریسک بودن این دارایی اصرار دارند را تضعیف کند.

افشا شد; دانشگاه‌های بزرگ دنیا در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند !

در طی یک سال گذشته، تحلیلگران زیادی اظهار داشتند که رشد بازار ارزهای دیجیتال با ورود سرمایه‌گذاران نهادی صورت خواهد گرفت. با توجه به سقوط شدید بازار ارزهای دیجیتال طی چند ماه گذشته به نظر می‌رسد که سرمایه گذاران نهادی تاکنون فاصله امن خود را از بازار حفظ کرده‌اند. اما حالا احتمال حرکت شرکت‌های بزرگ به دنبال نام‌هایی چون هاروارد، استنفورد و ام‌آی‌تی دور از ذهن نیست.

علاوه بر این، همگام با سرمایه‌گذاران نهادی، شمار صندوق‌های سرمایه ارز دیجیتال، و همچنین شرکت‌های مدیریت دارایی این حوزه رو به افزایش است. افزایش این اعداد به وضوح نشان می‌دهد که انتظارات عموم بر ورود یک‌باره سرمایه‌گذاران نهادی تمرکز دارد.

بحث مؤسسات آموزشی درباره اکوسیستم ارز دیجیتال فقط به سرمایه‌گذاری ختم نمی‌شود، بلکه کالج‌ها و دانشگاه‌های زیادی اقدام به برگزاری دوره‌های مرتبط با فناوری بلاک چین می‌کنند.

تمام این اخبار می‌تواند مهر تأییدی بر این ادعا باشد که مؤسسات آموزشی در حقیقت فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال را با آغوش باز پذیرفته‌اند.


منبع : cryptoground

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهزاد صادقی